Stomatologia dziecięca
Wyjątkowi pacjenci
Szczególną opieką w naszej klinice otaczamy milusińskich. Nic nie daje większej satysfakcji jak uśmiech malca przed i po wizycie u naszych stomatologów. Więc dbamy, aby każda wizyta była przyjemna i kojarzyła się dziecku jedynie z miłą atmosferą oraz z nagrodą jaką otrzymało na pożegnanie. Stosujemy znieczulające żele stomatologiczne o poziomkowym smaku i kolorowe wypełnienia zębów mlecznych, których kolor dziecko może samo wybrać. Dzięki delikatnemu i właściwemu podejściu do każdego małego pacjenta, dzieci chętniej wracają do naszego gabinetu.
Po co je leczyć, skoro i tak wypadną – takie błędne przekonanie dotyczące zębów mlecznych wciąż panuje wśród wielu rodziców. Oczywiście „mleczaki” prędzej czy później wypadną, ale zanim to nastąpi warto o nie zadbać. Mają naprawdę niebagatelny wpływ na zęby stałe i późniejszy prawidłowy zgryz. Zęby stałe mogą ulec zakażeniu bakteriami, znajdującymi się w zaniedbanych zębach mlecznych. Mleczaki utrzymują również niezbędne miejsce dla zębów stałych, które wyrosną w przyszłości. Stanowią dla nich pewnego rodzaju drogowskaz oraz punkt odniesienia. Przedwczesna utrata ząbków mlecznych może skutkować zaburzeniami w prawidłowym wyrzynaniu się zębów stałych oraz być zalążkiem do powstania wad zgryzu. Utrudnia także żucie, co niekorzystnie przekłada się na rozwój kości i mięśni twarzy dziecka. Dlatego Drodzy rodzice nie czekajcie, aż dziecko będzie musiało poddać się leczeniu.
W MEDICARE stworzyliśmy kącik dziecka w poczekalni oraz posiadamy kolorowy i przyjazny gabinet dla dzieci, wyposażony w:
- specjalny fotel dla małych pacjentów
- urządzenia do bezbolesnego leczenia
- akcesoria i preparaty profilaktyczne
- urządzenia do leczenia w gazie rozweselającym
- leczenie ozonem
- pacjent po zakończonej wizycie otrzymuje drobna niespodziankę
Nasze rady przed wizytą:
- Dobrym pomysłem, aby przygotować dziecko do wizyty, jest wcześniejsza zabawa w dentystę.
- Najważniejsze – przyjść na pierwszą wizytę jak najwcześniej! Możemy pochwalić się wieloma pacjentami (już dorosłymi), którzy do tej pory nie mają żadnych ubytków.
- Nie spodziewać się za wiele po pierwszej wizycie. Zwykle traktujemy ją jako wizytę adaptacyjną, jej celem jest oswojenie dziecka z gabinetem i badaniem.
- Nigdy nie straszymy dentystą! Przyczyną bólu ząbków nie jest pani stomatolog, tylko zaniedbania w higienie jamy ustnej.
- Wizyta adaptacyjna
Jesteśmy przekonani, że dziecko może czuć się bezpiecznie i komfortowo w gabinecie stomatologicznym. Kierujemy się ideą gabinetu przyjaznego dziecku i dlatego proponujemy naszym najmłodszym pacjentom wizyty adaptacyjne. Mają one na celu zminimalizowanie lęku pacjenta, którym często nieświadomie został „zarażony” przez inne osoby.
W czasie takiej wizyty w przystępny ,a czasem zabawny sposób ,opowiadamy o naszej pracy. Tłumaczymy , w dostosowany do wieku dziecka sposób ,co będziemy robić i zapoznajemy z narzędziami. Jest to także czas na rozmowę o higienie jamy ustnej i zdrowych nawykach żywieniowych. Spotkanie kończy się instruktażem higieny oraz badaniem jamy ustnej Małego Pacjenta. Rodzicom przekazujemy informacje o stanie uzębienia ich dziecka.
W zależności od potrzeb przedstawiamy także plan leczenia. Ale na tej wizycie ,z założenia nie przeprowadzamy żadnych zabiegów, poza profilaktycznymi i bezinwazyjnymi, aby pozostawić miłe wspomnienia i zachęcić do kolejnych spotkań.
Tylko wspólnym wysiłkiem Rodzica i Lekarza mamy szansę na powodzenie leczenia. A wszystkim nam zależy ,aby dzieci wracały do nas na przeglądy i miały zdrowe zęby.
Warto także wspomnieć, że niezmiernie ważne są wizyty kontrolne. Dzięki nim dziecko nie musi się po raz kolejny oswajać z nami, co pozwala na zaoszczędzenie jego stresu. Najgorzej, gdy o wizycie przypomni ból. Z cierpiącym Małym Pacjentem nawiązanie współpracy jest bardzo trudne.
Jak przekonać dziecko do dentysty?
Przyjmujemy dzieci z sukcesem od wielu lat. Możemy pochwalić się dorosłymi już pacjentami, którzy nadal do nas przychodzą. Aby ułatwić Rodzicom przygotowanie ich pociechy do wizyt, przedstawiamy kilka porad:
Najlepiej zapoznać dziecko z gabinetem i dentystą na wizycie adaptacyjnej. Nie musimy na niej wykonywać żadnego zabiegu. Możemy „pobawić” się narzędziami i pojeździć na fotelu a przy okazji policzyć ząbki J
Nie czekajmy aż pojawi się ból zęba. Cierpiący pacjent niechętnie współpracuje. Poza tym wizytę będzie kojarzył z bólem, nawet jeśli leczenie było bezbolesne.
Przychodźmy na wizyty kontrolne co 3 miesiące. Dzięki temu udaje się zobaczyć małe zmiany próchnicowe i szybko je wyleczyć. Jeśli rodzic widzi „dziurę” w zębie, to sytuacja jest już bardzo poważna i wymaga zwykle bardziej skomplikowanego leczenia a czasem usunięcia zęba.
Nie wolno straszyć dentystą, zastrzykiem, wyrwaniem zęba czy szpitalem.
Nie można mówić „Pan/Pani doktor nic Ci nie zrobi”, „nie będzie bolało”- wtedy dziecko od razu nabiera podejrzeń, że stanie się coś nieprzyjemnego. Idąc przecież np. na plac zabaw nie mówimy, że nie będzie bolało. Poza tym, jeśli używamy takiego zwrotu, to mimowolnie myślimy o tym .Spróbujcie Państwo takiego „eksperymentu”- „proszę nie myśleć o żółtej cytrynie”.
I pewnie większość z Was „zobaczyła” właśnie żółtą cytrynę J
Nie używajmy zwrotów-zastrzyk, strzykawka, wiercenie itp. Mówmy o pozytywnych stronach wizyty-policzymy ile masz zębów, pojeździsz na fotelu, zobaczymy jakie szczoteczki ma Pan/i doktor a po wizycie możemy obiecać coś, co maluch lubi-np.wyjście na plac zabaw lub inna formę nagrody.
Wspierajmy dziecko-rodzic może z nim usiąść na fotelu lub trzymać za rękę. Zawsze umawiamy się z Małym Pacjentem, że jeśli coś mu przeszkadza (świadomie nie mówimy-„jeśli coś zaboli”), może podnieść rękę do góry i wtedy robimy przerwę.
Niedopuszczalne jest leczenie na siłę. Obserwujemy jego skutki, gdy do naszego gabinetu zgłaszają się dzieci po próbach takiego leczenia. To są najtrudniejsi pacjenci. Ich zaufanie najciężej zdobyć. Zresztą trudno się dziwić-sami nie chcielibyśmy być leczeni pod przymusem.
Zaplanujmy wizytę tak, aby dziecko było wypoczęte i miało dobry humor, co pomoże w „przełamaniu lodów”.
Zachęcamy rodziców do aktywnego udziału w wizycie, aby zachęcić dziecko do otwarcia buzi i leczenia. Ale nie przez straszenie-np.”jak nie otworzysz buzi, to wyjdę i zostaniesz sam”, bo to nie pomaga.
Starajmy się stosować do zaleceń dentysty-tylko nasza dobra współpraca zapewni Małemu Pacjentowi zdrowe zęby, a on sam będzie z uśmiechem przychodził na wizyty. Rola Rodzica jest tu nie do przecenienia. My mamy tylko kilkadziesiąt minut wizyty ,a Państwo jesteście z dzieckiem cały czas-wykorzystajcie go na wprowadzenie odpowiednich nawyków higienicznych i dietetycznych .To głownie od Państwa zależy stan uzębienia Waszych dzieci.
Jesteśmy otwarci na pytania i chętnie podzielimy się naszą wiedzą.
Mały Pacjent, który boi się dentysty
Strach jest zawsze uzasadniony-najczęściej bólem związanym ze zbyt późnym zgłoszeniem na wizytę, leczeniem „na siłę” lub inną nieprzyjemną sytuacją. Nie jest on powodem do wstydu czy złości ze strony rodzica. Można mu zapobiec przychodząc na wizyty adaptacyjne i regularne wizyty kontrolne wyznaczone przez dentystę. Jeśli leczenie musi zostać podjęte a dziecko ma wiele ubytków, to często jedynym rozwiązaniem jest leczenie w znieczuleniu ogólnym. Dzięki temu dziecko może mieć wyleczone wszystkie zęby a potem przyjdzie czas na zdobycie jego zaufania na wizytach kontrolnych, o których nie wolno zapominać, bo nic się wtedy nie zmieni w jego podejściu.
Aby ułatwić przygotowanie Malucha do wizyt proponujemy:
Jak najwcześniej wprowadzać dobre nawyki higieniczne. Już niemowlętom myć pierwsze ząbki.
Dawać dobry przykład pokazując, że mycie zębów nie jest przykrym obowiązkiem, mówiąc o dentyście w pozytywny sposób i nie okazując zdenerwowania.
Można myć wspólnie zęby-tak, żeby dziecko widziało, że mama, tato i rodzeństwo też to robią.
Można zabrać dziecko ze sobą do dentysty i dać dobry przykład, jeśli sami dobrze znosimy wizyty.
Sami w domu pobawmy się w dentystę-pozwólmy dziecku zajrzeć nam do buzi, wyleczyć zęby ulubionej zabawce, którą możecie zabrać do gabinetu na prawdziwą wizytę. Zabawka może też zachęcać do mycia zębów-np. mówiąc że chce umyć zęby ,ale nie wie jak.
Można mówić, że mycie zębów to np.malowanie i udawać ,że codziennie robimy magiczne obrazki.
Dawajmy dziecku wybór-„myjemy najpierw zęby na górze czy na dole?” Lub załóżmy się kto będzie mył dłużej zęby.
Starszym dzieciom można pokazać w internecie, jakie są konsekwencje próchnicy-zdjęcia zepsutych zębów powinny je zachęcić do mycia.
Przyjdźmy jak najwcześniej na wizytę adaptacyjną. Dzięki temu Maluszek oswoi się z nowym miejscem i zapozna z narzędziami do „mycia zębów”. Zaleca się pierwszą wizytę u dentysty po ukończeniu pierwszego roku życia. Nie wstydźmy się pytać o prawidłowe szczotkowanie czy dietę.
Przychodźmy regularnie na wizyty kontrolne. Dziecko, które nie było rok w gabinecie, może już nic nie pamiętać z poprzedniej wizyty i trzeba zaczynać od początku.
Wspierajmy dziecko w czasie wizyt.
USŁUGI MEDICARE W ZAKRESIE STOMATOLOGII DZIECIĘCEJ:
- wizyty adaptacyjne
- profilaktyka
- fluoryzacja
- lakowanie bruzd
- lapisowanie
- leczenie zębów mlecznych i stałych ( oferujemy kolorowe wypełnienia do zębów mlecznych)
- leczenie endodontyczne (kanałowe)
- usuwanie zębów mlecznych
- korekcja wad zgryzu (więcej w dziale ortodoncja TUTAJ)
Gabinet "Medicare"
ul. Mireckiego 13 A
lok. 11, 05-300 Mińsk Mazowiecki
Godziny otwarcia:
pon-pt: 8.00 do 20.00
sobota: 8.00 do 15.00
Zadzwoń
tel: + 48 25 756 11 67
kom: +48 667 96 11 67
Napisz do Nas
Stomatologia Medicare Mińsk Mazowiecki - Implanty Mińsk Mazowiecki - Ortodonta Mińsk Mazowiecki - Wybielanie Zębów Mińsk Mazowiecki - Chirurgia Mińsk Mazowiecki - Piaskowanie Zębów Mińsk Mazowiecki - Protetyka Mińsk Mazowiecki - Stomatologia Estetyczna Mińsk Mazowiecki - Dentysta Mińsk Mazowiecki - Skaling - RTG - Pantomogram